از چیزهایی که یک مرد خوش پوش را از بقیه متمایز می کند، ساعتی است که به دست می بندد. برای همین است که مجله جنتلمن ژورنال، ۱۵ ساعت مردانه ای را که با گذشت سال‌ها هنوز هم بی رقیب اند، برگزیده است تا بهترین انتخاب هایی را که یک مرد خوش پوش می تواند برای دانستن زمان داشته باشد، پیش رویش بگذارد .

15 ساعت مردانه شیک برای خوش پوش ترین ها

۱- کارتیه سانتوس (Cartier Santos)

ساعت کارتیه سانتوس

Cartier-Santos ساعت فوق لاکچری مردانه

وقتی خلبان افسانه‌ای آلبرتو سانتوس دومون به دوست صمیمی‌اش لوی کارتیه گله برد که ساعت های جیبی حین پرواز چقدر ناکارآمد هستند، بنیان گذار معروف ترین بوتیک جواهرات، سانتوس را ساخت؛ اولین ساعت مچی و سنگ بنای تمام ساعت های بعدی اش. این مدل بارها شکل عوض کرد، بند چرمی پیدا کرد یا رنگش عوض شد، اما صفحه مربعی شکلش درست به همان شکلی است که روز اول بود و برای اولین بار در سال ۱۹۱۱فروخته شد .

۲بل اند راس( Bell & Ross BRO1)

Bell & Ross

بل-اند-راس(Bell & Ross) ساعت شیک مردانه

این مدل بیش از هر چیز سایز قابل توجهی دارد. این ابزار درشت‌هیکل یک جورهایی موفق به حفظ نوعی پیچیدگی در خودش است که آن را تبدیل به انتخاب فضانوردان، خلبانان و تمام آقایان خوش پوش در سرتاسر دنیا کرده است .

۳تگ هویر موناکو ساعت مردانه زیبا(Tag Heuer Monaco)

Tag Heuer Monaco

تگ هویر موناکو ساعت مردانه اشرافی

این مدل اتوماتیک زیبا که به مناسبت جایزه بزرگ مسابقات فرمول یک موناکو در سال ۱۹۶۹ طراحی شد، تمام شکوه شهری را که نامش را بر خود دارد، به دوش می کشد. جذابیت این مدل وقتی بیشتر شد که استیو مک کوئین آن را در فیلم « لِمان» (Le Mans) به دست کرد

۴رولکس دی دیت ( Rolex Day Date )

Rolex Day Date

ساعت-مردانه-رولکس دی دیت از بهترین ساعت ها

رولکس سوئیسی بلافاصله بعد از تاسیس اش در سال ۱۹۰۵ تبدیل به یک برند لاکژری شد و از آن روز تا به حال مدام در حال طراحی مدل های گران قیمت و خاص است .دی دیت که خواسته اصلی هر عشق ساعتی است، بعد از تولیدش بارها مورد تقلید قرار گرفته، اما هیچ چیز مثل داشتن نمونه اصل آن نمی شود .

۵آی.دبلیو.سی پورچُگیز ساعت مردانه جذاب و ساده( IWC Portuguese)

IWC Portuguese

IWC Portuguese ساعت جذاب و ساده مردانه

این مدل یکی از متنوع ترین و با اعتماد به نفس ترین مدل هایی است که یکی از برجسته ترین طراحان ساعت به بازار فرستاد . با بند چرم مشکی و ظاهر ساده . این یک ساعت مچی برای تمام روزهاست که جذابیتی  نهفته هم دارد .

۶– اودمار پیگه رویال اوک (Audemars Piguet Royal Oak)

این همان ساعتی است که با ورودش بازار ساعت های لاکچری را داغ کرد. ساعت اودمار پیگه رویال اوک بعد از ۳۰ سال هنوز با همان طرح اولیه ساخته می شود .

7-پتک فیلیپ کالاتراوا(Patek Philippe Calatrava)

این ساعت فوق العاده خوش قیافه برای ست شدن با یک کت و شلوار طراحی شده بود . کمپین تبلیغاتی این ساعت چنین شعاری داشت: « شما هیچ  وقت حقیقتاً صاحب یک پتک فیلیپ نخواهید شد, بلکه تنها آن را برای نسل بعدی به جا خواهید گذاشت.» این میراث نشان گر وقار همیشه حاضر در این زیبایی ساده است .

۸همیلتن الکتریک ۵۰۰ ونتورا(Hamilton Electric 500 Ventura)

روی دست الویس پریسلی در فیلم« بلو هاوایی » هم آن را دیده ایم. این ساعت از اولین های برند الکتریک بود. جاذبه شکل نامتقارن دهه۱۹۵۰  آن هنوز از بین نرفته است .

۹آ.لانگ و زونه لانگه تسایت ورک(A Lange & Sohne Lange Zeitwerk)

ساعت سازی سنتی آلمانی آ.لانگ و زونه تمام ساعت های خود را با آزمایش هایی سنگین تست می کند و توجهی محدود به جزئیات دارد که نسلی از دنباله رو های وفادار را برای او به ارمغان آورده است. این مدل صفحه کلاسیک و قدیمی را با تکنولوژی مبتکرانه نشان دهنده زمان ترکیب کرده است. اگر قرار باشد یک دوست همیشه مورد اطمینان وجود داشته باشد، مطمئن باشید همین یکی است .

۱۰برایتلینگ کرونو اَونجر(Breitling Chrono Avenger)

برند برایتلینگ در سال ۱۸۸۴ بنیان گذاشته شد و از آن زمان تاکنون یک برند برجسته در دنیای لاکچری بوده است . چهره هایی مثل بروس ویلیس و هریسون فورد از طرفداران این برند هستند. وقتی پای ول خرجی در میان باشد، یک سوئیسی می داند که باید چه کار کند. برای همین است که این ساعت بین دیگر آیتم های بازار حکم رانی می‌کند . شاید آن را روی دست لئوناردو دی کاپریو در فیلم« الماس خون» نیز دیده باشید .

۱۱ژِژِ لوکولتردوئومتر(Jaeger LeCoultre Duometre)

این اولین مدلی بود که در آن ابتکار دو صفحه عقربه به کار رفت. دقت لحاظ شده در طراحی آن بی نظیر است. مدل دوئومترانقلابی در صنعت ساعت سازی بود و ساعت های مچی دارای دو ساعت را بنیان گذاشت .

۱۲شوپارد کلاسیک مَنیوفَکچِر (Chopard Classic Manufacture)

بعد از دهه ها طراحی کلاسیک و وقاری ابراز نشده ، شوپارد هم چنان به ریشه‌های خود با طراحی این مدل وفادار ماند؛ مدلی که اگر نبود، این کمپانی در عین وفاداری ۱۵۰ سال پیش رو به زوال می رفت .

۱۳واشرون کنستانتن ایسترویک اولترافین (Vacheron Constantin Historiques Ultra Fine)

اگر بنا باشد یک ساعت رسمی وجود داشته باشد، قطعاً همین است . اولترا فین همه چیز را سبک ساخته است ، یک جور ترکیب ساعت جیبی و ساعت مچی از سال ۱۹۱۱ به بعد .این برند به طراحی مدل اولیه و وفادار مانده است و برای همین حفظ کننده یک استایل نئوکلاسیک بوده است .

۱۴پارمیجانی فلوریه توندا ۱۹۵۰ (Parmigiani Fleurier Tonda1950)

دهه ۱۹۵۰ با ما مانده است و هم چنان الهام بخش ما در طراحی مد مردانه است ؛از کت و شلوار گرفته تا مدل مو. این ساعت مردانه رسمی با صفحه براق و تخت و بند پوست تمساحش، این استایل ماندگار را خلاصه می کند .

۱۵رولکس ساب مارینر ساعت مردانه لوکس (Rolex Submariner)

رولکس، پدر ساعت سازی، این ساعت حرفه‌ای شیرجه را در سال ۱۹۵۴ طراحی کرد؛ اول اختصاصی برای دنیای ورزش و سپس برای آیتمی لوکس که همه خواهانش بودند. طراحی براق و محکمش و دوام قابل توجهش،  محبوبیت بی پایان این مدل را تضمین کرده است .

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: آکسسوری, ساعتبرچسب‌ها: , بازدیدها: 994
تاریخ انتشار:24 شهریور, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

یک + 10 =