آن هایی که از فیزیک اطلاعات کمی هم دارند، می‌دانند که واحد اندازه گیری میزان نور، لوکس است و کار یک دوربین عکاسی هم در حقیقت به دام انداختن نور. آیا یک دوربین عکاسی می تواند در زمره کالاهای لوکس قرار بگیرد؟ پاسخ این سوال را یک کمپانی سوئدی به روشنی داده است.

هاسلبلاد ساخت سوئد برای اولین بار در سال ۱۹۴۹م در شهر نیویورک آمریکا برای جمعی از خبرنگاران به نمایش درآمد. در آن زمان با کادر ۶ در ۶ سانتی متری بر روی فیلم ۱۲۰عکس هایی با کیفیت بسیار بالا می شد گرفت، ولی هنوز دوربین مناسبی برای این کادر به بازار نیامده بود. در آن کنفرانس کوتاه مطبوعاتی صاحب این شرکت ویکتور هاسلبلاد با نشان دادن قابلیت های این دوربین نشان داد در عین حال که کادراین دوربین نسبتاً بزرگ است، ولی هنوز خوش دست و بسیار قابل حمل است.فردای آن روزخبر آمدن این دوربین جدید به بازار در مطبوعات پیچید و تقریباً به محبوبیت فوری دست یافت. این دوربین به خاطر دیزاین خوب و کیفیت ساخت بسیار عالی و حضور کمپانی زایس که ساخت لنزش را به عهده گرفت، در میان عکاسان حرفه‌ای دنیا آوازه شهرتش پیچید. در تمام دنیا هاسلبلاد را به عنوان یکی از بهترین دوربین ها می شناسند و از دیگر افتخارات این دوربین، بردنش به کره ماه است و تمام عکس های آپولو را با این دوربین گرفته اند.

بعد از انقلاب دیجیتال و کمرنگ شدن نقش فیلم در عکاسی، جایگاه دوربین‌های باکیفیت آنالوگ به خطر افتاد، اما هاسلبلاد در این رقابت مرگ و زندگی باز هم پیروز از میدان به درآمد،چرا که با افزودن قابلیت هایی منحصر به فرد، قابلیت تبدیل کردن یک هاسلبلاد آنالوگ به دیجیتال در اختیار دوستداران و صاحبان هاسلبلادهای گران قیمت قرار گرفت.

حالا و در این روزها هاسلبلاد که همیشه عنوان یکی از گران ترین دوربین های جهان را یدک می کشید ، با ارائه یک مدل لوکس بار دیگر بازگشتش به دنیای دوربین های خاص را جشن گرفته است: لونار .

لونار، مفهوم جدیدی در عکاسی

در لونار، طراحی وینتیج و های-تک ایتالیایی در ترکیب با سنت دیرینه سوئدی، به شکل گیری یک استایل منحصر به فرد منجر شده است. ترکیب جذاب و با وقار چوب و چرم در کنار فلز براق به این دوربین شمایلی خاص بخشیده که در قالب یک طراحی فوق مدرن به بازار دوربین های عکاسی ارائه شده است. مدل های لونار متنوع و جذاب هستند، اما شاید آن چه که لونار را در زمره کالاهای لوکس قرار می‌دهد، سری لیمیتد ادیشن آن باشد .

دوربین هاسلبلاد لیمیتد ادیشن

دوربین هاسلبلاد مدل لونار سری لیمیتد ادیشن

لونار لیمیتد ادیشن در سه مدل به بازار کالاهای لوکس ارائه شده است :

Gold& Deerskin Leather

از این مدل فقط ۲۰۰ عدد ساخته شده، بنابراین خریداران احتمالی آن، صاحب خاص ترین دوربین عکاسی جهان خواهند بود. دوربینی با گریپ (دسته) ساخته شده از چرم گوزن و روکش بدنه از طلا. البته این دوربین به صاحبش فقط حس داشتن یک کالای لوکس را نمی دهد، با مجهز شدن به لنز زایس ۱۶-۷۰ هر عاشق هنر عکاسی می تواند با این دوربین به معشوق برسد !

Chrome & Deerskin Leather

پرداخت و فینیشینگ محشری که در ساخت این مدل اعمال شده، به این دوربین وقار خاصی می بخشد. رنگ سیاه بدنه، آن را شبیه به یک پیانوی مینیاتوری کرده و استفاده از چرم گوزن، کلاس این دوربین را بالاتر از رقیبانش تعریف می کند. همانند مدل گلد، با داشتن لنز فوق حرفه‌ای کارل زایس اف ۴، صاحبش را به یک عکاس درجه یک بدل می‌کند. از این مدل هم فقط ۲۰۰ عدد تولید شده است ؛ و همین آن را در آینده ای نه چندان دور به لقب دوربین کلکسیونی کمیاب مفتخر خواهد کرد .

Red & Gold

اگر یک روز به شما گفته می‌شد که دوربینی با چرم دست دوز ایتالیایی به بازار آمده، به احتمال زیاد متعجب می‌شدید، شاید هم گوینده این خبر را به رویا پردازی متهم می کردید، اما هاسلبلاد این رویا را به واقعیت تبدیل کرده است. چرم قرمز ایتالیایی درجه یک در ترکیب درخشانش با روکش طلایی، ظاهر این مدل را جسورانه و شیک کرده است. به خصوص وقتی که حرف H کنار گریپ جای تردیدی برای بیننده باقی نخواهد گذاشت که با یکی از حرفه ای ترین دوربین های جهان طرف است و می‌توان آن را به مثابه ابزاری حرفه ای برای عکاسی هم در دست گرفت .

دوربین لوکس هاسلبلاد

البته هاسلبلاد برای طرفداران دوربین های لوکس یک سوپرایز دیگر هم دارد: استلار کامپکت Stellar Compact

شاید در نگاه اول هیچ ویژگی خاصی را برای تبدیل شدن یک دوربین کامپکت که اساساً برای بازار کالاهای غیر حرفه‌ای و روزمره طراحی شده، نتوانیم پیدا کنیم، اما ما با یک کمپانی حرفه ای طرف هستیم که کارش را به خوبی بلد است.

ایده اصلی برای ارائه این مدل، تولد یک دوربین قابل حمل با توانایی ثبت تصاویر درخشان که به صاحبش حس خاص بودن هم بدهد. برای همین بدنه آلومینیومی و دکمه های کنترل فلزی با گریپ چوبی درخت گردو، زیتون و یا چوبه ماهون ترکیب شده است. چوب ماهاگونی، چوبی است که در بین دکوراتورها و طراحان مبلمان لوکس، جایگاه ممتازی دارد.

برای کسانی که به ظاهر مدرن و به روز علاقه دارند، هاسلبلاد گزینه جذابی دارد: استلار با گریپ فیبرکربنی. با انتخاب گریپ کربنی ، شما صاحب سبک ترین دوربین لوکس هاسلبلاد خواهید شد.

بی تردید یکی از جذاب‌ترین بخش‌های داشتن این دوربین‌ها، لوازم جانبی آن  هاست. کیف چرمی و بند چرمی که همگی از بهترین چرم های ایتالیایی ساخته شده‌اند و در آخر این که اگر می خواهید دوربینتان را در دکور خانه و در کنار دیگر داشته‌های لوکس خودتان قرار بدهید، جعبه چوبی مخصوص هاسلبلاد در خدمت شماست !

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: تکنولوژیبرچسب‌ها: , بازدیدها: 1107
تاریخ انتشار:2 مهر, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

سه × 4 =