هیچ‌یک برای شما از کوچک‌ترین درگیری‌های پوششی حرف می‌زند. به روز رسانی در قالب یک جفت کفش جدید همیشه شما را خوشحال می‌کند، اما گاهی اوقات این لذت تحت‌الشعاع درد و ناراحتی ناشی از زخم شدن پا قرار می‌گیرد. بسیار مرسوم است که کفش نو پای کسی را بزند. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، از توصیه‌های زیر استفاده کنید:

در خانه کفش بپوشید

قبل از بیرون رفتن، کفش جدید را در خانه بپوشید. این به کفش کمک می‌کند تا کمی با شکل پای شما تنظیم شود. بدون این‌که در معرض حتماً راه رفتن قرار بگیرید. چیزی شبیه به تمرین اما از نوع کنترل شده‌اش.

از اسپری‌ها و برانکاردهای مخصوص استفاده کنید

اسپری‌های موجود در بازار به نرم شدن چرم و کاهش سفتی کفش کمک می‌کند، که تا حد زیادی خطر ساییدگی را کاهش می‌دهد. بسیاری از گزش‌های کفش نو، به‌خاطر نرم نبودن سازه آن کفش است.

زدن-پا

وازلین آرایشی یا کرم پا

این محصولات ارزان و کارآمد است. آن‌ها را روی نواحی مشکل‌دار مانند پاشنه پا و انگشتان پا بمالید. این باعث ایجاد یک لایه محافظ و کاهش اصطکاک می‌شود.

استیکر و پد

پدها یا تکه‌های ژل مخصوص را در داخل کفش خود و قسمت‌هایی که اغلب دچار ساییدگی می‌شود، بگذارید. گاهی ممکن است این کفش نباشد که دچار اشکال است، بلکه پای ما باشد که فرم اشتباهی از کفش قبلی گرفته. در نتیجه یچبا شناسایی این نقطه‌ها و استفاده از ژل و پد مشکل را برطرف کنید.

جوراب مناسب انتخاب کنید

حتماً از دیگران شنیده‌اید که کفش نو را باید با جوراب پوشید. اشتباه نیست. البته جوراب مناسب بپوشید. از مواد مصنوعی که ممکن است اصطکاک را افزایش دهند خودداری کنید. بهتر است جوراب‌های نخی یا مدل‌های بدون درز خاص را انتخاب کنید.

کفی کفش

سرمایه‌گذاری روی ارتزهای با کیفیت می‌تواند به توزیع یکنواخت استرس و کاهش خطر پارگی کمک کند. یک کار کاملاً علمی!

اترز چیست؟

ارتز به وسیله‌ای پزشکی گفته می‌شود که در راستای اندام و مفاصل فرد قرار می‌گیرد. این وسیله با اعمال فشار یا برداشتن فشار به اهداف درمانی خود می‌رسد. ارتزها شامل انواع بریس، اسپلینت، کفی طبی و کفش طبی است.

امکان دارد نام ارتز را با نام‌های دیگری همچون ارتوپدی فنی و اعضای مصنوعی و وسایل کمکی شنیده‌ باشید.

مناسب انتخاب کنید

در آخر! مناسب انتخاب کنید. سایز کفش‌های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک مطمئناً مشکل ایجاد می‌کند. کفشی بخرید که کاملاً به پای شما می‌آید. فقط به ظاهر کفش دلخوش نباشید، بلکه فرم پای خود را نیز در نظر بگیرید. کفش همراه جدی شماست. با آن شوخی نکنید.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: لباسبازدیدها: 4889
تاریخ انتشار:22 خرداد, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

هجده + سیزده =