ما «هیچ‌یک»ی‌ها حسابی اهل کتاب خواندن هستیم. شما چطور؟ بیایید ببینیم کتاب‌خوان‌های دنیای مد و هالیوود چه کسانی هستند.

اما واتسون

«اما واتسون»، بازیگر محبوب هالیوود از آن کتاب‌‌خوان‌های درجه یک است. او را با شخصیت هرمیون در فیلم «هری پاتر» شناخته‌ایم. او که به واسطه تفکر و سخنرانی‌هایش جلوتر از نقش‌ها با بازیگری قرار گرفته نه تنها یک کتاب‌خوان حرفه‌ای است بلکه مدیریت گروه کتابخوانی شامل زنان  تحت عنوان «قفسه مشترک ما» را به عهده دارد. او بیشتر بر روی  تساوی جنسیتی بین زنان و مردان تأکید دارد. واتسون عادت دارد کتاب‌هایی را در محیط‌های عمومی چون مترو  برای افراد دیگر جا بگذارد.

اما-واتسون-کتابخوان

کتاب‌خوان‌های هالیوودی

«اُپرا وینفری» که او را به‌واسطه‌ی مصاحبه‌‌های شفافش می‌شناسیم یک کتاب‌خوان حرفه‌ای است. او در سال ۱۹۹۶ گروه کتابخوانی به اسم خود تشکیل داد. این گروه پس از وقفه در برنامه تلویزیونی اُپرا در سال ۲۰۱۲ کار خود را از سر گرفت. «وینفری» سراغ کتاب‌های پر فروش می‌رود و صد البته مناسب‌ترینشان را انتخاب می‌کند. نباید از این مسئله جا ماند که انتخاب او نیز به فروش کتاب بسیار کمک می‌کند.

اُپرا-وینفری

اُپرا وینفری

ناتالی پورتمن

او یکی از آن کتاب‌خوان‌های مطرح است. کمتر کسی او را بدون کتاب در وقفه‌های فیلمبرداری دیده است.  داستان «اطلس ابری» توسط دیوید میچل به پیشنهاد «ناتالی پورتمن» ساخته شد. پورتمن این کتاب را برای اولین بار در حین فیلمبرداری یک فیلم خواند و برای او این کتاب را ورق زد. او آنقدر این کتاب را دوست داشت که آن را به فیلمساز «لانا واچوفسکی« توصیه کرد که به همراه خواهرش آن را به یک موفقیت در گیشه تبدیل کردند. این کتاب شامل شش داستان تو در تو است که به سبک‌های مختلف توسط شخصیت اصلی داستان ششم روایت می‌شود.

مارگو رابی

مارگو-رابی-کتابخوان

مارگو رابی

«مارگو رابی» بازیگر استرالیایی از زمانی که نقش موفق خود را در کنار «لئوناردو دی کاپریو» در فیلم گرگ وال استریت در سال ۲۰۱۳ به دست آورد مشهور شد. او یک کتاب‌خوان قوی است‌ و در مصاحبه‌ای علاقه‌ی خود را به کتاب‌خوانی از  برخوردهای اولیه با هابیت و هری پاتر می‌داند و داستان‌هایی که محوریت دوستی زنانه دارند را بخواند.

تیموتی شالامه

بازیگر محبوب هالیوود خواندن کتاب در فیلم‌هایش را پیشنهاد می‌دهد تا از این طریق بتواند، کتاب‌خوانی را ترویج کند. او که به تازگی رابطه‌اش را کایلی جنر را اعلام کرده در اوج فعالیت و محبوبیت قرار دارد.

کایلی جنر

نزدیکانش می‌گویند او جدا از این‌که یک تاجر هوشمند است، یک کتاب‌خوان حرفه‌ای محسوب می‌شود. این مدل معروف هفته‌ی پیش از لاین جدید تجارت خود رونمایی و در عرض چند ساعت آن را به فروش رساند

جانی دپ

جانی-دپ

کتابخوان‌های دنیای مد

«جانی دپ» هنرپیشه و موسیقی‌دان آمریکایی، علاوه بر ایفای نقش‌های الهام‌گرفته از ادبیات در طول یک حرفه سینمایی، یک مجموعه‌دار مشتاق کتاب کمیاب است که حتی  به چاپ و نشر مشغول است.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:25 آبان, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

پنج × 2 =