حالا که تا صفحه‌ی مجازی را باز کرده و نمک برداشت می‌کنیم و تعداد زیادی کاربر، سه کاری که نباید انجام دهیم را به خوردمان می‌دهند. گفتیم خدای نکرده بد نباشد ما در «هیچ‌یک» از این کارها نکنیم. اما ما «هیچ‌یک»‌ی ها طرفدار علم هستیم و به شما قول می‌دهیم از خودمان چیزی نگوییم. برویم سراغ «این سه‌تا کار را نکن»‌های مختلف.

آداب-معاشرت-

در آشپزخانه

آشپزخانه باید بهداشتی‌ترین جای ممکن یک خانه باشد. فرماندهی سلامتی مستقر در آشپزخانه است. پس از این بخش شروع می‌کنیم.

۱_غذا را بیشتر از دو ساعت در هوای آزاد نگذارید.

دکتر «دارین دتوایلر» کارشناس ایمنی مواد غذایی در دانشگاه «نورت ایسترن» دربوستون و مشاور سابق ایمنی مواد غذایی FDA و USDA می‌گوید که بیرون گذاشتن غذا از یخچال بیش از دو ساعت می‌تواند به کاهش دمای خطرناک آن منجر شود. اگر دمای غذا به کمتر از ۶۰ درجه سانتیگراد برسد؛ به‌نوعی دیگر داغ نباشد و در یخچال نگهداری نشود تا سردتر شود، در خطر آلوده شدن به عفونت‌هایی است. پس ابتلا به این عفونت‌ها می‌تواند باعث حال تهوع، استفراغ، اسهال و … شود.

۲_این غذاها را دوباره گرم نکن

برنج،‌ تخم مرغ، قارچ و مرغ را به اندازه درست کنید تا ناچار به گرم کردن آن‌ها نشوید. این غذاها می‌تواند به شما بعد از گرم کردن دوباره و تولید هاگ و باکتری، دل‌درد، حالت تهوع و دل‌پیچه‌ی شدید بدهد.

۳_اسکاچ یا پوشش شست‌وشو را زیاد نگه‌ ندارید

امان از این باکتری‌ها. اما باید بدانید که اسکاچ یا پوشش شست‌وشوی ظرف‌ها را باید زود به زود عوض کنید چرا که با استفاده‌ی زیاد رابطه‌ی خوبی نداشته و محرک تولید باکتری می‌شوند.

آداب-معاشرت-در-رابطه

در رابطه

رابطه‌ی عاطفی برای بعضی‌ها ‌پاشنه‌ی آشیل است. گاهی تکرار یک اشتباه می‌توان حس خوب یک رابطه را از بیین ببرد‌. ببینیم کارشناسان رابطه چه پیشنهادی به ما می‌دهند.

۱_دست از مچ‌گیری بردار

اگر به هر دلیلی سؤالی برای شما پیش آمده، آن را واضح مطرح کنید و از شنیدن جواب به نتیجه دلخواه برسید، نه از حدس و مچ‌گیری.

۲_خواسته خود را شفاف بیان کنید

هیچ‌کس قادر نیست، ذهن طرف مقابل را بخواند. برای داشتن رابطه‌ی دلخواه و سالم خواسته‌ی خود را بیان کنید. حتی در تکرار یا چندباره. این شعار را فراموش کنید که گفته: «باید از خواسته‌ها را چشم هم بخوانیم». رابطه شوخی و بازی نیست. اگر بعد از گفتن خواسته و نیازمان مشکل برطرف نشد، آن موقع نیاز به مشاوره یا تصمیم جدی داریم و نه پیش از آن.

۳_دست از غر زدن بردارید

یا یک رابطه خوب است یا نیست. اگر نیست یا تلاش می‌کنیم درست کنیم یا ترک می‌کنیم. باور کنید هیچ‌کس فردی که غر می‌زند و بی‌اخلاق است را دوست ندارد‌. خبر بد این‌که علاقه هم پایدار نیست و قابل تغییر است. پس حرف بزنید اما غر نه!

آداب-معاشرت-در-کار

در کار

ما کار می‌کنیم که برای زندگی بهتر پول به دست آورده و از زندگی بهتر آرامش. قرار نیست آرامش را از دست بدهیم که پول داشته باشیم و همان پول را خرج آرامش کنیم. پس:

۱_از تغییر نترسید

بله که زندگی سخت است و خرج دارد. اما از تغییر نترسید. داشتن رئیس بی‌توجه یا بد رفتار خطرناک است‌. پس اگر رئیس بد دارید دنبال کار جدید باشید و به موقع فرار را بر قرار ترجیح بدهید.

۲_بدگویی را تمام کنید

از کارتان، رئیستان یا همکارانتان بدگویی نکنید‌. این کار نه تنها به شما کمک نمی‌کند بلکه کاریزمای شما را زیر سؤال می‌برد.

۳_از کار برای خودتان غول نسازید

هر کاری که پذیرفته باشیم، فرقی نمی‌کند. اجازه ندهیم نشدنی و زشت به نظر برسد. با برنامه‌ریزی، خوش قول و دقیق بودن مسیر را برای خودمان هموار کنیم.

شما هم از «این سه‌ تا کار را نکن‌»های خودتان برای ما بگویید.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:15 آذر, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

هفت + 20 =