گفتیم دست از غرب‌زدگی برداریم و جای این‌که فقط شنبه‌ها خبرهای مد هفته را بگوییم، جمعه‌های وطنی کار کرده و اخبار داخلی را بگوییم. از آن‌جا که از این فرصت‌های وطنی کمتر پیش می‌آید، خواستیم از همین هفته شروع کنیم. دو روز است چکمه‌های قرمز «ترلان پروانه» در فضای مجازی وایرال می‌شود و او را به یکی از جنجالی‌های هفته در بخش مد تبدیل کرده است. به‌نظر می‌رسد تیتر «ترلان پروانه و بوت ۱۸ میلیونی» تا مدتی دست از سر این بازیگر بر ندارد. ما هم به همین بهانه، به دنیای مد سری می‌زنیم. کمی طاقت داشته باشید تا اول از کمپانی تولید کننده این چکمه بدانیم.

کمپانی MSCHG را بشناسیم.

بوت قرمز رنگ عظیم‌الجثه انیمیشنی یا «چکمه‌های قرمز بزرگ» و باز یا همان Big Red Boot در سال ۱۴۰۱ تولید و با قیمت ۳۵۰ دلار در دسترس قرار گرفت. هر چند در چند ماهه اول تولید، فقط در معرض تماشای عموم و دسترس بلاگرهای مد قرار گرفت اما با تمام عجیب‌وغریب بودنش طرفدارهای جدی پیدا کرد. در سایت می‌خوانیم که این چکمه ساختار ساده‌ای دارد که از پوسته لاستیکی TPU و زیره‌ای از جنس EVA ساخته شده. این محصول را MSCHF «چکمه‌های کارتونی برای دنیای سه بعدی» می‌خواند.

ترلان-پروانه
کمپانی MSCHF یک شرکت نیویورکی است که در تولید کالاهای کلکسیونی مهارت دارد و هر محصول عجیبی که به فکرتان هم نمی‌رسد را تولید می‌کند. MSCHF به‌طور رسمی در سال ۲۰۱۹ توسط «دانیل گرینبرگ»، «گابریل ویلی»، «استفن تترولت»، «کوین ویزنر» و «لوکاس بنتل» تأسیس شد.
پس باید گفت که «ام‌اس‌سی‌اچ‌اف» (MSCHF)، یک استودیوی اینترنتی مستقر در نیویورک است که با ارائه جدیدترین محصول خود به بازار دنیای مد را تحت تأثیر قرار داده است. به‌نظر می‌رسد ویژگی اصلی این برند شوخی با مفاهیمی است که سازندگان به آن‌ها فکر می‌کنند.
کاربران اینترنت این کفش‌ها را با کفش‌های شخصیت‌های خیالی کارتونی مثل «آسترو بوی» یا «دورای اکتشاف‌گر» مقایسه کرده‌اند.
شاید این محصول یکی از نرمال‌ترین محصولات این شرکت به حساب بیاید. چند روز قبل از کیف کوچکی که از دانه نمک ریزتر است برایتان گفته بودیم. آن‌ هم سفارشی و کار دست همین شرکت بود‌ که حتی برای ساخت آن بیانیه هم داده بودند‌. در بیانیه این گروه آمده است: «کیف‌های دستی چرمی کوچک برای حمل شدن به دست نیاز داشتند، چیزی که حالا رفته رفته با طراحی‌های جدید به یک اسباب مزاحم تبدیل شده است. کیف دستی میکروسکوپی این ایده را به غایت خود می‌رساند؛ یک وسیله کاربردی به جواهر تزئینی تبدیل می‌شود و تمام عملکرد فرضی آن دود می‌شود و از بین می‌رود.»
به‌نظر می‌رسد دنیای مد یک رقیب جدی، فاش‌کننده و تمسخرآمیز پیدا کرده است.

بوت-های-ترلان-پروانه

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:8 دی, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

چهارده + 9 =