صفحه رسمی کاوالی از درگذشت روبرتو کاوالی، طراح مد افسانه‌ای ایتالیایی که با الهام از طبیعت نقش‌های پوست حیوانات را بر روی چرم و منسوجات اجرا می‌کرد، در سن ۸۳ سالگی خبر می‌دهند.
او که با طراحی از جمله نقش‌های پوست حیوانات، با استفاده از چرم‌های طرح‌دار و رنگ‌های جسورانه، به شهرت رسیده بود باور داشت طبیعت بهترین طراح را داشته و عنوان کرده بود که از خدا کپی می‌کند: «کم کم فهمیدم حتی ماهی‌ها هم لباس رنگی فوق‌العاده‌ای دارند، مار و ببر هم همینطور. فهمیدم که که خداوند واقعاً بهترین طراح است و شروع کردم به کپی کردن از خدا.»

درباره روبرتو کاوالی

کاوالی در سال ۱۹۷۰ برند خود را راه‌اندازی کرد و به سرعت به یکی از نام‌های بزرگ در دنیای مد تبدیل شد.
کاوالی تکنیک خاصی را برای چاپ روی چرم ایجاد کرد، طراحی‌های بی‌رقیبی که با استفاده از مواد مختلف آن‌ها را ایجاد می‌کرد.
نوآوری‌های او در چاپ روی چرم توجه جهان مد را در آن دوره به خود جلب کرد و در سال ۱۹۷۰ توانست اولین مجموعه خود را در پاریس به نمایش بگذارد.
او در سال ۱۹۷۲ اولین بوتیک خود را در سنت تروپ افتتاح کرد. نوآوری‌های او در نساجی ادامه داشت تا جایی که در سال ۱۹۹۴ یک تکنیک جدید برای سندبلاست جین را اختراع کرد. امروزه محصولات این برند در بیش از ۵۰ کشور در سراسر جهان فروخته می‌شود و همچنین نام Cavalli مترادف با شیوه زندگی پر زرق و برق ایتالیایی است.
کاوالی در طول دوران حرفه‌ای خود جوایز متعددی از جمله جایزه طراح سال CFDA را دریافت کرد و به خاطر لباس‌های زنانه‌ای که همزمان ظریف و قدرتمند بودند و زیبایی زن را به تصویر می‌کشیدند، مورد تحسین قرار می‌گرفت. از او با عنوان «فانوس دریایی الهام برای دیگران» و «عشق توسکانی» یاد می‌شود.
چهره‌های معروف عرصه‌های مختلف هنری از جمله بازیگری، موسیقی و مد همچون بیانسه، زاندیا، لیدی گاگا، نیکول کیدمن، پریانکا چوپرا، بلا حدید، نائومی کمپبل، ریتا اورا، بریژیت باردو، سوفیا لورن، کیم کارداشیان و جنیفر لوپز یا کارهای او را پوشیده‌اند یا از طرفداران او به حساب می‌آیند.
کاوالی متولد ۱۵ نوامبر ۱۹۴۰ در فلورانس ایتالیا بود و پس از یک دوره طولانی بیماری در خانه‌اش در فلورانس در همان شهر نیز درگذشت.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: استایل, لباسبرچسب‌ها: ,
تاریخ انتشار:25 فروردین, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

بیست + دو =