در جدیدترین حراج آیکونز (ICONS) از حراجی جولین در لس‌آنجلس، یک لباس پوچی صورتی، تزئین شده با کمربند نازک با منگوله‌های کریستالی، متعلق به مرلین مونرو افسانه‌ای، به قیمت رکورد ۳۲۵ هزار دلار فروخته شد.
چه کسی از لباسی که زمانی چهره افسانه‌ای مرلین مونرو پوشیده بود مبهوت نمی‌شود؟ تعدادی از لباس‌های ستاره‌های هالیوود در دهه ۵۰ در موزه‌ها جاودانه شد و حتی به حراج رفت. اخیراً، لباس صورتی طراحی شده توسط امیلیو پوچی که توسط مرلین پوشیده شده بود، در خانه حراج جولینز (۳۰/۳) فروخته شد. لباسی که از ژرسه ابریشمی ساخته شده، مدلی ساده دارد، یعنی برش مستقیم با بند تزئین شده با منگوله کریستالی به عنوان کمربند. فوربس گزارش می‌دهد که مرلین مونرو این لباس را برای عکسبرداری وگ (Vogue) با عکاس برت استرن پوشیده است. جا این لباس که پیش بینی می‌شد در محدوده ۴۰ هزار تا ۶۰ هزار دلار به فروش برسد، توانست ۳۲۵ هزار دلار افزایش یابد.
این لباس صورتی پوچی Pucci قبل از حراج توسط حراجی جولین (Julien’s Acution)، در سال ۱۹۹۱ در حراج کریستیز به حراج گذاشته شد و به قیمت ۲۹ هزار دلار (حدود ۴۶۱ میلیون روپیه بر اساس نرخ ارز فعلی) فروخته شد. در سال ۲۰۰۹، همان لباس دوباره توسط حراج جولین به حراج گذاشته شد و ضربه چکش تنها ۱۳۷۵۰ دلار آمریکا (حدود ۲۱۸ میلیون روپیه) ارزش داشت.

لباس صورتی مرلین-مونرو
جولینز در بیانیه‌ای اعلام کرد که «لباس آستین بلند ابریشمی» در واقع «رکورد جهانی جدیدی برای گران‌ترین لباس برند پوچی فروخته شده در حراجی» ثبت کرد.
در این حراجی وسایل دیگر مونرو هم با قیمت بالا به فروش رسید. به گفته جولینز، فیلمنامه آخرین فیلم ناتمام مونرو، به قیمت ۵۷۱۵۰ دلار فروخته شد، در حالی که یادداشت‌های دست نویس این بازیگر فقید به قیمت ۲۵۴۰۰ دلار فروخته شد.
برگزارکنندگان می‌گویند: این فیلمنامه شامل نوشته‌هایی در حاشیه‌ برگه‌ها بود که مونرو در واکنش به دیالوگ نوشته بود. فیلمنامه این فیلم ناتمام که توسط نونالی جانسون نوشته شده، کمتر از پنج ماه قبل از درگذشت مونرو در تاریخ ۶۲ مارس ۱۹۶۲ نوشته شده است.
البته فقط وسایل مونرو نبود که در حراج فروخته شد. برخی از طرفداران به معنای واقعی کلمه می‌خواهند به ستاره نزدیک‌تر باشند: یکی از طرفداران مرلین مونرو به قیمت ۱۹۵ هزار دلار برای خود جایی در سرداب این بازیگر خرید.
آنتونی جبین، سرمایه‌گذار فناوری در بورلی هیلز که خریدار این قبر است، می‌گوید «همیشه رویای» بودن در کنار مونرو را داشته است.
آقای جابین علاوه بر فضای قبر، لباس شنایی را که زمانی متعلق به مونرو بود را خریداری کرد.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: لباسبرچسب‌ها: , ,
تاریخ انتشار:18 فروردین, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

1 × سه =