یک دوربین دوچشمی سبک وزن را در کوله‌ی روز خود بیندازید و به مسیرها بروید، و پس از غروب خورشید، آخرین تلسکوپ هوشمند را بیرون بیاورید. طبیعت را از دست ندهید. از آن مهم تر آسمان و ستارگان را تماشا کنید تا به قدرت خدا پی ببرید.

عکاسی از فرانکی باتیستا استایلینگ توسط هایدی میک

حدود 400 میلیارد ستاره وجود دارد. اکثر ستاره شناسان تخمین می‌زنند که کهکشان راه شیری از این تعداد ستاره تشکیل شده است و در حالی که شب‌های تابستان به طرز دلپذیری گرم است، شب‌های زمستان به طور مشخصی پر از ستاره است.

جیم سوول، مدیر رصدخانه جورجیا تک، می‌گوید: در طول زمستان، رطوبت به‌طور قابل‌توجهی کمتر است، بنابراین جو آسمان بسیار شفاف است و به ما امکان می‌دهد ستاره‌های کم‌نورتر را هم ببینیم.

تلسکوپ هوشمند و پیشرفته Stellina

وقتی نوبت به تماشای ستارگان می‌رسد، تلسکوپ‌های هوشمند و رباتیکی خودنمایی می‌کنند. یکی از جدیدترین نسخه‌های منتشر شده بنام Stellina است؛ این یک تلسکوپ با اپلیکیشن است که به طور جالبی یک چشمی سنتی را با صفحه نمایش تلفن هوشمند یا تبلت جایگزین می‌کند. Stellina که توسط Vaonis (شرکت فرانسوی) طراحی شده و نام خود را با کلمه ایتالیایی به معنی “ستاره کوچک” معرفی می‌کند، به عنوان یک ایستگاه رصدی یا ترکیبی منحصر به فرد بین یک تلسکوپ روباتیک و یک دوربین توصیف می‌شود.

این تلسکوپ با تشخیص خودکار میدان ستاره، برنامه ریزی شده است. به این معنی که بخشی از آسمان را که می‌تواند ببیند اسکن می‌کند و سپس فهرستی از اجرام را ارائه می‌دهد که کاربران می‌توانند بیشتر کاوش کنند. مشاهدات با استفاده از فناوری زنده که از طریق آن استلینا (Stellina) چندین نوردهی از یک خوشه ستاره‌ای، سحابی یا کهکشان را برای ایجاد تصویری واضح ترکیب می‌کند.

Stellina با وزن تنها 10 کیلوگرم به اندازه کافی کوچک است که به راحتی قابل حمل است و باتری خارجی آن می‌تواند تا 5 ساعت دستگاه را تغذیه کند. این تلسکوپ که به شبکه وای فای داخلی خود مجهز است، رصد زنده را به 10 دستگاه به طور همزمان ارسال می‌کند، و از آنجایی که Stellina از طریق یک برنامه کنترل می‌شود، کسانی که به دنبال نماهای بزرگ‌نمایی شده از ستاره‌ها هستند، کافی است این دستگاه را تهیه کنند.

قدرت‌های بزرگ‌نمایی متفاوت، قابلیت‌های متمایزی را ارائه می‌دهند: x8 میدان دید بزرگ‌تری دارد، در حالی که x10 جزئیات با فوکوس دقیق را حتی زمانی که اشیا از فواصل دور مشاهده می‌شوند، ارائه می‌دهد. اندازه مدل همچنین بر قابلیت‌های Ultravid HD-Plus تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، 42 x8 انتقال نور را افزایش می‌دهد، که دید کاربر را در ساعات گرگ و میش بهبود می‌بخشد. در حالی که 50 x8 دارای یک لنز جلویی با قطر بزرگ است که آن را برای استفاده در غروب یا حتی شب مناسب می‌کند.

با این حال، برای تطبیق پذیری همه جانبه، هیچ چیز بهتر از 32 x8 نیست، که عملکرد نوری بالایی را با فوکوس آسان در فرمی فشرده و سبک ارائه می‌دهد که آن را به راحت ترین انتخاب برای سفرهای یک روزه در شهر یا پیاده روی در مسیرها تبدیل می‌کند.

 

Stellina-تلسکوپ-هوشمند

دوربین دوچشمی LEICA ULTRAVID HD-PLUS 8×32: 2000 دلار

ژاکت BRUNELLO CUCINELLI: 995 دلار

پیراهن باک میسون: 64 دلار

شلوار جین MONFRÈRE: 210 دلار

Stellina-تلسکوپ-هوشمند2

تلسکوپ STELLINA BY VAONIS: 4000 دلار

جلیقه LULULEMON: 168 دلار

پیراهن VINCE: 155 دلار

شلوار جین RAG & BONE: 250 دلار

بوت (چکمه) نیویورک: 550 دلار

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:12 اردیبهشت, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

شش − 4 =