هیچ‌یکی عزیز! تمام تابستان در ایران به‌سر می‌برید؟ بله؟ اصلاً اشکالی نداره با ما و به روش ما سفر کنید. در این یادداشت به ایتالیا می‌رویم. حالا اگر شما امکان مالی برای سفر کردن هم دارید که چه بهتر! این‌جا را یادتان نرود.

پایتخت توسکانی یکی از مراکز فرهنگ ایتالیا محسوب می‌شود: به لطف دانته در اینجا بود که زبان ایتالیایی مدرن ظاهر شد و بسیاری از شاهکارهای هنری و مصنوعات رنسانس در اینجا متمرکز شده است. کجا می‌توان مهم‌ترین چیزها را مشاهده کرد.

گالری اوفیزی

موزه-اوفیزی

یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های هنری جهان! این مکان برای بازدید از فلورانس ضروری است و بهتر است از قبل بلیت رزرو کنید. شاهکارهای دوره‌های مختلف در اینجا جمع‌آوری شده است. از دوران باستان تا باروک. اصلاً خود راهروهای گالری که توسط وازاری طراحی شده آثار هنری محسوب می‌شود. «مروارید» اوفیزی نقاشی‌های داوینچی، بوتیچلی، رافائل و تیتیان است.

گالری آکادمی

اعتقاد بر این است که این گالری خانه میکل آنژ بوده و باید «موزه میکل آنژ» نامیده می شد. اینجاست که می‌توانید اصل «دیوید» معروف او و همچنین مجسمه‌سازان «قدیس متی»، «بردگان میکل آنژ» و «پیتا پالسترینا» را ببینید. علاوه بر این، آثار هنرمندان مشهور دیگری از جمله Uccello و Botticelli را می‌توانید در اینجا پیدا کنید.

پالازو پیتی

پالازو-بارگلو

کاخی با فضای داخلی خیره‌کننده که به موزه تبدیل شده است. پس از برقراری ارتباط با زیبایی، می‌توانید در نزدیکی باغ‌ها استراحت کنید، باغ‌هایی که یادگاری از هنر باغبانی منظر دوره مانریست هستند. کاخ پیتی در سال ۱۵۴۹ توسط خاندان مدیچی خریداری شد و تبدیل به محل اصلی اقامت خانواده‌های حاکم در دوک‌نشین بزرگ توسکانی شد. در سال‌های بعد از این کاخ به‌عنوان یک خزانه استفاده شد و لوازم لوکس، نقاشی‌ها و جواهرات بسیاری در این کاخ نگه داشته می‌شد.

در اواخر قرن هجدهم، از این کاخ به‌عنوان پایگاه اصلی ناپلئون بناپارت و پس از آن به‌عنوان یکی از کاخ‌های سلطنتی مورد استفاده قرار گرفت. این کاخ در سال ۱۹۱۹ توسط ویکتور امانوئل سوم به مردم هدیه شد.

پالازو بارگلو

قدیمی‌ترین قصر فلورانس که قبلاً زندان بوده است. اعدام‌ها در حیاط همین‌جا انجام می‌شد. از قرن هجدهم، یک موزه ملی در اینجا وجود داشته است، به ویژه برای مجموعه مجسمه‌های آن ارزشمند است. یک اتاق جداگانه به کار دوناتلو اختصاص داده شده است و همچنین می‌توانید آثار میکل آنژ، برونلسکی و دیگر استادان رنسانس را ببینید.

موزه گالیله

گالیله
موزه‌ای خیره‌کننده از علم و فناوری در یکی از قدیمی‌ترین کاخ‌های فلورانس. آثار باستانی گالیله، از جمله تلسکوپ و دماسنج و حتی انگشت دانشمند که در الکل حفظ شده، در اینجا به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر این، مجموعه‌ای از کره‌ها این موزه را دیدنی کرده و همچنین کره نظامی غول پیکر که ابزاری برای تعیین مختصات اجرام آسمانی بوده است.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:11 تیر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

4 × 3 =