شما از آن دسته آدم‌هایی هستید که خط بدخط‌ها و دکتران را می‌توانند بخوانند؟ بله؟ آب دستتان است زمین بگذارید و به جهان ادبیات کمک کنید.
موزه جین آستن برای رمزگشایی دستنوشته دشوار که نامه‌ای از طرف برادر این نویسنده بزرگ است دچار مشکل شده و به کمک‌های مردمی روی آورده است.
این دست نوشته توسط برادر آستن، فرانسیس ویلیام آستن، دریاسالار نیروی دریایی سلطنتی نوشته شده است. خانه جین آستن این سند ۷۸ صفحه‌ای را به همراه مجموعه‌ای از طراحی‌ها و نقاشی‌های آبرنگ سال گذشته در یک حراجی به دست آورد. متأسفانه، قلم‌زنی عجولانه فرانسیس، خواندن دست‌نوشته را دشوار می‌کند، به طوری که موزه از مردم خواسته است تا در رونویسی آن کمک کنند. با این حال، درخواست‌ها در حال حاضر بسته شده‌، زیرا موزه درخواست‌های زیادی برای رسیدگی به کارکنان خود دریافت کرده است.

درباره جین آستن

جین آستن یکی از مشهورترین نویسندگان زبان انگلیسی است که به خاطر تألیف آثار کلاسیک ادبی مانند اما، غرور و تعصب، حس و احساس و بسیاری دیگر شناخته شده است. فرانسیس در طول جنگ های انقلابی و ناپلئونی به نیروی دریایی پیوست و در نهایت فرمانده کل ایستگاه آمریکای به شمالی و غرب هند شد.
خاطرات او نه تنها به جزئیات حرفه خود، بلکه در رابطه با خانواده‌اش نیز اشاره می‌کند. متصدیان خانه جین آستن بر این باورند که این نسخه خطی ممکن است درباره روابط و نوشته‌های آستن چیزهایی را روشن کند. به ویژه که فرانسیس دلیلی برای چندین شخصیت مرد او در کتاب‌هایش است، از جمله «کاپیتان ونت‌ورث« و «کاپیتان بنویک» در رمان ترغیب و همچنین ویلیام در رمان منسفیلد پارک بود. همانطور که برایان ساوتام، منتقد ادبی در بیوگرافی فرانسیس و خواهر و برادرش چارلز با عنوان جین آستن و نیروی دریایی توضیح داد: «برادران ملوان خود را در رمان‌ها، عادات و گفته‌هایشان می‌شناختند و به خواهرشان اجازه می‌دادند از نام کشتی‌هایشان استفاده کند. از این نظر، «منسفیلد پارک» و تا حد زیادی «ترغیب»، می‌تواند به عنوان ادای احترام به آن‌ها و خدمات آن‌ها در نظر گرفته شود.

محققین ادبی می‌دانند که نگرش نویسنده نسبت به نیروی دریایی و کارمندان آن عاشقانه بود : «عیب‌های آن‌ها در نظر او دوست‌داشتنی است و زندگی آن‌ها مملو از علاقه است.»

نقاشی-آبرنگ

خود جین آستن مکرراً در مورد روند نوشتن خود با فرانسیس صحبت می‌کرد: «چیزی در دست دارم – گکه امیدوارم فروش خوبی داشته باشد. خیلی سرگرم کننده نیست و خداحافظ، آیا با ذکر فیل در آن دو یا سه کشتی دیگرتان مخالفت می‌کنید؟ – من این کار را انجام داده‌ام، اما نمی‌ماند تا شما را عصبانی کند- فقط به آن‌ها اشاره شده است…»
درخواست موزه از مردم بازتاب پروژه منبع باز و موفق دیگری است که به عنوان چالش Vesuvius شناخته می‌شود، که در آن دانشمندان رایانه از سراسر جهان از هوش مصنوعی برای رمزگشایی طومارهای فلسفی باستانی استفاده می‌کنند که در اثر فوران کوه وزوویوس در سال ۷۹ پس از میلاد بیش از یک سال آسیب دیده است. در این چالش، شرکت‌کنندگان برنده موفق شدند چندین پاراگراف را رونویسی کنند و متونی را که زمانی گم‌شده در نظر گرفته می‌شد احیا کنند.

خانه جین آستن امیدوار است که بتوان با خاطرات فرانسیس پیشرفت مشابهی داشت. سوفی رینولدز، رئیس مجموعه‌ها، تفسیر و مشارکت موزه گفت: «این واقعاً بسیار نادر است که مطالب جدید خانواده آستن در معرض دید عموم قرار گیرد. «به طور کامل مشخص نیست که چه چیزی در آن وجود دارد، بنابراین هیجان‌انگیز است.»

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: هنرهای تجسمیبرچسب‌ها: , بازدیدها: 154
تاریخ انتشار:12 اردیبهشت, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

5 + دو =