یک‌ سمت قصه دنیای مد هم، عجیب است. مثلاً همین‌ کار مک‌دونالد. برای بوی سیب زمینی، دیگر لازم نیست به مک دونالد بروید. این برند مجموعه‌ای از عطرها را با بوی سیب زمینی سرخ کرده به بازار عرضه می‌کند!
این شرکت قصد دارد این عطر را در سه نسخه کلاسیک، با رایحه چاشنی تهیه شده از آلو خشک ژاپنی، جلبک دریایی و نمک و همچنین با رایحه چاشنی تهیه شده از سیر، سس مایونز و فلفل سیاه در ژاپن عرضه کند. اول با خواندن این خبر فکر کردیم این یک شوخی یک آوریلی باشد و برای تبلیغ در مورد طعم‌های جدید یک غذای محبوب در یک رستوران زنجیره‌ای اما با گذشت از این تاریخ به نظر می‌رسد این عطر در راه تولید است. هر‌چند جای تعجبب هم ندارد این رایحه قبلاً هم در سال ۲۰۲۲ در امریکا وارد بازار شده است.
کلیه بطری‌های تولید شده عطر با بوی سیب‌زمینی سرخ کرده، کمتر از چند ساعت به فروش رفت
در سال ۲۰۲۲ به مناسبت ولنتاین، کشاورزان ایالت آیداهو در شمال غربی ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفتند عطری با طعم سیب زمینی سرخ کرده تولید نمایند. در واقع آیداهو-Idaho یک کمپین بازاریابی برای مزارع این ایالت به راه انداخته است.
به گفته IPC که مخفف نام این کمپین است، این عطر که Frites by Idaho نامگذاری شده است، حاوی اسانس داغی از سیب زمینی است. علاقه‌مندان به این رایحه و عطر می‌توانستند این بطری عطر جدید و خاص آمریکایی را به قیمت ۱.۸۹ دلار خریداری کنند. رنگ عطر طلایی و نماد پوسته برشته شده سیب زمینی است.
این‌که واقعاً چه کسی ممکن است هوس بوی سیب‌زمینی سرخ کرده کند یا تمایل داشته باشد بوی سیب‌زمینی سرخ کرده با سس سیر را بدهد، در تمایلات ایرانی ما نمی‌گنجد. مایی که پنجره آشپزخانه را باز می‌گذاریم که بوی سزخ‌کردنی نگیریم! اما ظاهراً غربی‌ها طرفدارش هستند!

عطر کشاورز
دروغ آوریل هم چیزی شبیه به شوخی‌های سیزده‌به‌دریر ما ایرانی‌هاست.

در بسیاری از کشورها به عنوان یک روز ویژه گفتن دروغ‌هایی به شوخی در ۱ آوریل گرامی داشته می‌شود.در برخی از کشورها (از جمله بریتانیا، اتریش، نیوزیلند و زیمبابوه) دروغ‌گویی در این روز از صبح تا شب ادامه پیدا می‌کند و شخصی که قبل از شب، حقیقت را فاش کند یا شخصی که این دروغ را باور کند احمق آوریل (April Fool) لقب می‌گیرد. نام محلی یا ترجمه خودمانی این روز «روز تمامی دروغ‌هاست».

مهم‌ترین شوخی‌های باور شده در این روز را با هم بشناسیم:

درخت‌های ماکارونی: یک برنامه پانوراما در ۱۹۵۷ پخش شد که درخت‌های ماکارونی را در سوئیس نشان می‌داد. بسیاری از مردم با این شبکه تماس گرفتند و پرسیدند که چگونه درخت‌های ماکارونی را کشت می‌کنند.
ترور بیل گیتس: در ۲۰۰۳ خیلی از وبسایت‌های کره شمالی و چینی اظهار کردند که سی‌ان‌ان خبر داده که بیل گیتس مؤسس مایکروسافت در نتیجه ۱٫۵٪ افت در بورس سهام چین ترور شد و در نتیجه CNN در چین تحریم شد.
آب در مریخ: در ۲۰۰۵ یک خبر در وبسایت رسمی ناسا پخش شد که آب را در مریخ نشان می‌داد. این تصاویر در حقیقت یک لیوان آب بر روی شکلاتی با نام مارس (Mars Candy Bar) بود که به معنی مریخ است.
پری مرده: در ۲۰۰۷ یک دروغ‌ساز در وبگاهش تصاویری را منتشر کرد که جسد یک موجود ناشناخته ۸ اینچی را نشان می‌داد که گفته می‌شد یک پری مومیایی شده‌است. او سرانجام پری را در eBay به قیمت ۲۸۰ یورو فروخت!
زمین صاف است: ۱ آوریل امسال هم ناسای فارسی اعلام کرد که زمین صاف است و هم‌چنان بعضی‌ها را درگیر کرده است که آیا نکته جدید علمی گفته شده یا یک شوخی درجه چندم آوریلی.

عطر-مک-دونالد

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: آکسسوریبرچسب‌ها: , ,
تاریخ انتشار:15 فروردین, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

12 − نه =