شاید باور نکنید ولی این سؤال فقط مختص شما نیست. تقریباً در سراسر دنیا این تقاضا وجود دارد که راه حلی برای به‌دست آوردن تکنیک کتابخوان شدن عرضه شود. خیلی هم طبیعی است. چرا؟ چون کتابخوانی یک مهارت است. مهارتی مثل همه مهارت‌های عادتی. عادت‌های درستی مثل مسواک زدن، رعایت بهداشت و …
اجازه بدهید به شما قول بدهم که برای تبدیل شدن به یک عاشق کتاب هیچ‌وقت دیر نیست. بنابراین، اگر هنوز یک کتاب‌خوان مشتاق نیستید، از خواندن سردرد می‌گیرید، یا دلتان می‌خواهد فرزندتان علاقه به کتاب‌خوانی داشته باشد اما ندارد این یادداشت برای شماست. پنج روش ساده برای عاشق شدن.

۱_سخت نگیرید

اصلاً خودتان را محدود نکنید. هر طور که راحت هستید، کتاب بخوانید. هر طور که عشقتان می‌کشد. با هر مضمونی که کیف می‌کنید شروع کنید. بی‌خیال نسخه‌های دیگران شوید. ما هرگز شبیه به هم نیستیم. اگر کتابی را دوست ندارید، ادامه‌اش ندهید‌. مهم لذت بردن شماست. پس فرآیند انتخاب، خرید/امانت گرفتن و خواندن را برای خودتان لذت‌بخش کنید.

۲_چند روز اول را تحمل کنید

شروع هرچیزی سخت است. شروع هر کاری همراه با بی‌حوصلگی است. چند‌ روز اول را تحمل و تلاش کنید. برای این‌که چند روز اول خوش بگذرد؛ کافیست برای خودتان سرگرمی ایجاد کنید. یک لیوان نوشیدنی دلپذیر، یک بالشت، یک مکان راحت و …

۳_عددها مهم نیست

چند صفحه بخوانم؟ چند ساعت بخوانم؟
این سؤال‌ها را کنار بگذارید. مهم خواندن و لذت بردن است. با هر چند صفحه که می‌توانید، شروع کنید. داستان خودش شما را می‌کشد و اجازه می‌دهد که همراهی‌اش کنید. ذهنتان را درگیر عددها نکنید و همین‌طور هرگز خودتان را با دیگران مقایسه هم.

۴_اول صبح کتاب بخوانید

یکی از بهترین راه‌های ب تبدیل شدن به یک کرم کتاب این است که بلافاصله پس از بیدار شدن بخوانید.
خواندن اول صبح به شما در ایجاد انگیزه برای بقیه روز کمک کند. امتحانش که ضرر ندارد. دارد؟

۵_معجزه کتاب‌های کم حجم

برای شروع از کتاب‌های کم حجم شروع کنید. تمام شدن یک کتاب و خواندن آن احساس مسئولیت را در ما زنده می‌کند. تمام شدن یک کتاب جدا از سرمایه ذهنی و دانشی که اضافه می‌کند، احساس مفید بودن به خواننده می‌دهد. تمام شدن کتاب؟ یک موفقیت مهم در زمان کوتاه.

فراموش نکنید کتاب‌خواندن اجازه زندگی موازی به شما می‌دهد. داشتن این زندگی بی‌خطر را از دست ندهید. از هیچ‌یک می‌شنوید از فردا صبح شروع کنید و به ما هم اطلاع دهید.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: ادبیاتبرچسب‌ها: , , بازدیدها: 160
تاریخ انتشار:17 اردیبهشت, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

پانزده + هجده =