اینکه شما چقدر حاضر هستید برای یک اثر هنری جذاب پول بپردازید، بسیار مهم است. شاید برخی از مردم که اهل هنر و نقاشی نباشند، علاقه به خرید یک تابلو نقاشی جذاب نیز نداشته باشند. ولی نمی‌توان زیبایی یک نقاشی جذاب را که باعث برانگیختن احساسات می‌شود، نادیده گرفت. گران‌ترین تابلوهای نقاشی دنیا به دلیل اینکه توسط هنرمندان معروف نقاشی شده‌اند، با قیمت بسیار بالایی به فروش رفته‌اند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید قیمت معروف‌ترین تابلوهای نقاشی جهان چقدر بوده است؟ پس با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین و گران‌ترین تابلوهای نقاشی دنیا آشنا شوید.

لیست گران ترین تابلوهای نقاشی دنیا

اگر اهل هنر و نقاشی باشید، احتمالاً برای شما جالب است که بدانید گران‌ترین تابلوهای نقاشی دنیا کدام‌اند و با چه قیمتی فروخته شده‌اند؟ برخی از تابلوهای نقاشی به دلیل طراحی شدن توسط یک هنرمند معروف و برخی دیگر نیز به دلیل داشتن طرح خاص و پیچیده و مفهومی، بسیار با ارزش شده‌اند. فرقی نمی‌کند که کدام دلیل باعث شده تا برخی از تابلوها با این قیمت‌های گزاف به فروش بروند. مهم این است که این تابلوهای جذاب را بشناسید. در ادامه به مشهورترین تابلوهای نقاشی جهان که با قیمت بسیار بالایی در سال‌های گذشته فروخته شده‌اند، اشاره می‌کنیم.

salvator mundi منسوب به لئوناردو داوینچی

مهم-ترین-و-گران-ترین-تابلوهای-نقاشی-دنیا

salvator mundi اثر هنرمند معروف به نام داوینچی، از گران‌ترین تابلوهای نقاشی دنیا است. این تابلو نقاشی در یک حراجی در سال ۲۰۱۷ به قیمت کمی بیش از ۴۰۵ میلیون دلار فروخته شد. این تابلو از آن زمان به بعد، در اختیار وزارت فرهنگ کشور عربستان سعودی است.

این اثر به‌عنوان نجات دهنده جهان شناخته می‌شود و نه تنها گران‌ترین نقاشی جهان شناخته می‌شود؛ بلکه از بحث برانگیزترین نقاشی‌های جهان نیز هست. حتی بسیاری از مردم بر این معتقد هستند که این نقاشی به طور کامل توسط داوینچی انجام نشده است. چون سبک آن با سبک داوینچی به طور کامل مطابقت ندارد.

Interchange توسط ویلم دی کونینگ

«ویلم دی کونینگ» یک هنرمند هلندی آمریکایی است که توانسته با آثار خاص خودش، چهره‌ها، مناظر و طبیعت بی‌جانی را خلق کند. Interchange یکی از جذاب‌ترین تابلوهای نقاشی توسط این هنرمند است که در سال ۲۰۱۵ با قیمتی برابر ۳۰۰ میلیون دلار فروخته شده است. مرکز این تابلو نقاشی، یک زن است که در میان یک پس زمینه شلوغ خوابیده است.

کارت بازان (The Card Players) اثر پل سزان

معروف-ترین-آثار-نقاشی-دنیا

کارت بازان یکی از جذاب‌ترین و گران‌ترین تابلوهای نقاشی جهان است که از سوی «پل سزان» طراحی شده است. در این تابلو نقاشی یک سری کارگران در حال بازی با کارت هستند. فضای آرام نقاشی و احساسی که از بازی دو مرد در فضای خاص ایجاد شده است، که زیبایی این تابلو نقاشی را چندین برابر کرده است. این تابلو نقاشی به یک خانواده سلطنتی در قطر با قیمت حدود ۲۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۱ فروخته شد.

Nafea Faa Ipoipo؟ توسط پل گوگن

این اثر که به معنای «کی ازدواج می کنی؟» است، یکی از اولین نقاشی‌هایی است که توسط پل گوگین در سال ۱۸۹۱ کشیده شده و زیبایی فوق‌العاده‌ای نیز دارد. این نقاشی را می توان از معروف‌ترین آثار نقاشی جهان دانست. در این تابلو در موها یک گل قرار داده شده که نشان می‌دهد فرد آماده ازدواج خواهد بود. در سال ۲۰۱۷، این نقاشی جذاب با قیمت ۲۱۰ میلیون دلار فروخته شد.

شماره 17A اثر جکسون پولاک

معروف ترین تابلوهای نقاشی دنیا

جکسون پولاک، یکی از ارزشمندترین تابلوهای نقاشی جهان را طراحی کرده است. این هنرمند معروف به طراحی نقاشی‌های چکه‌ای است. به طوری که رنگ‌ها را روی بوم می‌ریخت و اجازه می‌داد تا حرکت رنگ‌ها، باعث ایجاد یک نقاشی جذاب شود. نقاشی شماره A17 یکی از نقاشی‌های جذاب و گران‌ترین تابلوهای نقاشی دنیا است. این نقاشی در سال ۲۰۱۵ به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار به بنیاد دیوید گفن فروخته شد.

سخن پایانی

ارزش یک تابلوی نقاشی فقط مربوط به زیبایی آن نیست. تابلوهای نقاشی حاصل یک ایده و فکر هستند که در ذهن نقاش وجود داشته است. همین موضوع باعث شده تا توسط افراد خاص و ثروتمند خریداری شود. دانشی که پشت طراحی یک تابلوی نقاشی وجود دارد، می‌تواند شما را شگفت زده کند.

به هر حال شاید خرید گران‌ترین تابلوهای نقاشی دنیا برای ما امکان‌پذیر نباشد؛ اما شناخت آن‌ها خالی از لطف نیست.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:11 اردیبهشت, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

سیزده + 16 =