خانه و باغ کلود مونه در روستای نورمن گیورنی گواهی هنری یکی از بنیانگذاران امپرسیونیسم است. در این خانه هنرمند حوضچه‌هایی را قرار داد، آن‌ها را از نیلوفرهای آبی پر کرد. او از زندگی بسیار نقاشی کرد و در مقطعی به طور فعال ایجاد نقاشی و مجسمه‌سازی را توسعه داد.

کلود-مونه
به هر حال این هنرمند با همسر دوم خود، آلیس در اتاق‌های جداگانه زندگی می‌کرد. هر چند یک زندگی کاملاً عاشقانه. در طبقه دوم، این زوج قسمت‌های خصوصی خود را از خانه داشتند که با یک نوار خنثی از هم جدا شده بودند. زندگی کاملاً به سبک مدرن آزادی و استقلال خانواده.
اسکار-کلود مونه (فرانسوی: Oscar-Claude Monet‎، زادهٔ ۱۴ نوامبر ۱۸۴۰ در پاریس – درگذشته ۵ دسامبر ۱۹۲۶ در ژیورنی) از بنیان‌گذاران امپرسیونیسم فرانسوی بود.[ اصطلاح امپرسیونیسم از یکی از نقاشی‌های او با عنوان امپرسیون، طلوع آفتاب گرفته شده‌است.

باغ-کلود-مونه
«کلود مونه» به عنوان یک دوستدار طبیعت تمام عمر خود را برای تکامل هنر خود به کار گرفت تا جایی که راه را برای مدرنیته، به ویژه انتزاع در هنر هموار کرد. او در طول زندگی خود، از نوجوانی تا مرگش در سن ۸۶ سالگی، نقاشی می‌کشید. او بدون احتساب طراحی‌هایش بیش از ۲۰۰۰ نقاشی بر جای گذاشت.
«کلود مونه» به عنوان یک دوستدار طبیعت تمام عمر خود را برای تکامل هنر خود به کار گرفت تا جایی که راه را برای مدرنیته، به ویژه انتزاع در هنر هموار کرد.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:1 شهریور, 1403

دیدگاه خود را بنویسید