مشهورترین موزه جهان ۲۲۱سال پیش در ۱۰آگوست یعنی دو روز گذشته از تاریخ ۱۷۹۳افتتاح شد. بیایید به همین مناسبت اسطوره‌های اصلی، اسرار و حقایق غیر منتظره در مورد لوور را بشناسیم.

 

بلفگور

ناپلئون

در آغاز قرن گذشته، یک مومیایی مصر باستان به موزه آورده شد. خیلی زودی داستانی در مورد روح این مومیایی که شب‌ها در سالن‌های موزه لوور قدم می‌زند، به وجود آمد. شبح را بلفگور نامیدند. مانند یکی از دیوها. این داستان در رمان «بلفگور، شبح لوور» اثر نویسنده فرانسوی آرتور برند جاودانه شد و اقتباس‌های متعدد فیلم از این رمان روح را به بخشی از فرهنگ عامه تبدیل کرده است.

هرم شیطان

نمای ساختمان موزه از چهار هرم تشکیل شده است: سه هرم کوچک و یکی بزرگ که معروف‌ترین آن‌هاست. بلافاصله پس از اتمام ساخت‌وساز، در اواخر دهه هشتاد، افسانه‌ای در مورد طرح «شیطانی» این هرم ظاهر شد. مثلا تعداد لوزی‌هایی که از آن تشکیل شده ۶۶۶ عدد که در واقع ۶۷۳ عدد است.

هرم پنجم

نمای-ساختمان-لوور

در واقع، در موزه لوور چهار اهرام وجود ندارد، بلکه پنج اهرام وجود دارد. پنجمی را می‌توان در گالری پیدا کرد. زیر ورودی اصلی. این هرم وارونه است. در کتاب بسیار محبوب «رمز داوینچی» در دهه ۲۰۰۰، زیر این هرم است که جام مقدس قرار دارد.

گنجینه‌های نامرئی

حتی اگر بخواهید، نمی‌توانید کل مجموعه را یکباره ببینید. این فقط در مورد تعداد زیادی سالن نیست که باید از آن‌ها عبور کنید. فقط ده درصد از کل مجموعه لوور به صورت رایگان در دسترس است. این موزه دارای ۳۸۰۰۰۰اثر هنری است و شما می‌توانید کمی بیش از ۳۰هزار اثر را ببینید که آن هم زیاد است.

«مونالیزا» و ناپلئون

مونالیزا

این یک افسانه نیست، بلکه یک واقعیت تاریخی است. اما چشمگیر مونالیزای داوینچی در سال ۱۷۹۷ در موزه لوور ظاهر شد. سپس ناپلئون که عاشق این نقاشی شده بود، آن را برای خود گرفت و دستور داد آن را در اتاق خوابش آویزان کنند. بنابراین برای مدتی شاهکار لئوناردو اتاق خواب امپراتور را زینت می‌دداد.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: هنرهای تجسمیبرچسب‌ها: , بازدیدها: 20125
تاریخ انتشار:23 مرداد, 1403

دیدگاه خود را بنویسید