مرسدس بنز کلاس جی (به آلمانی: Mercedes-Benz G-Class)، گران‌ترین و اشرافی‌ترین خودروی شاسی‌بلند شرکت مرسدس بنز است که هم کاربرد نظامی دارد و هم یکی از لوکس‌ترین خودروهای این شرکت شناخته می‌شود که می‌توان گفت گل سر سبد خودروهای آفرویدی است. حالت این خودرو جعبه مانند، اسپرت، بسیار قدرتمند در جاده‌ها و با حداکثر امنیت سرنشینان ساخته می‌شود.

مرسدس بنز-G-
در کنار همه زیبایی‌ها و قدرت بسیار خوب این خودرو، نمی‌شد از مصرف بالا در این خودرو گذشت. هر چند پیشرانه‌ V8 با قدرت بیش از ۴۰۰ اسب‌بخار در کنار بدنه‌ای که هیچ اثری از آیرودینامیک در آن دیده نمی‌شوند، مصرف سوخت بالایی را برای جی کلاس رقم زده‌ و حتماً کسانی که از این خودروی گران استفاده می‌کنند با هزینه سوخت مشکل ندارند اما چند روز پیش مرسدس بنز کلاس جی با حذف همین اشکال از مدل جدیدش رونمایی کرد تا عاشقان ماشین‌باز را برای خرید وسوسه کند. مرسدس در سال ۲۰۲۵ سرانجام خودرو آفرود خود را الکتریکی می‌کند.

مرسدس-G

نمای-بیرونی-G

مرسدس بنز جی کلاس ۲۰۲۵

مرسدس-G

مرسدس بنز جی کلاس ۲۰۲۵

مرسدس G کلاس 2025 در هر دو نسخه G550 و G63 با تغییرات ظاهری همراه شده است. رنگ آبی هایپر Magno از سری Manufaktur برای G63 قابل انتخاب است درحالی‌که چراغ‌های LED تطبیق‌پذیر جلو و شش طرح گوناگون برای رینگ‌های ۲۰ تا ۲۲ اینچی هم برای این خودرو عرضه می‌شود.
مرسدس می‌گوید: «تیپ پایه‌ خودرو G550 موتور سه لیتری ۶ سیلندر خطی توربوشارژ دارد و به موتور الکتریکی توربوشارژ و کمپرسور الکتریکی کمکی مجهز است.»

لاستیک-مرسدس-بنز-G
برخلاف G550، مرسدس G63 از نظر فنی تغییر نکرده است و همان پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربوشارژ هیبرید-خفیف با ۵۷۷ اسب‌¬بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را به همراه دارد. مرسدس می‌گوید این ترکیب می‌تواند به لطف گاورنرهای الکترونیکی ظرف ۴.۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. این ۰.۳ ثانیه سریعتر از G63 فعلی است.

لاستیک مرسدس بنز
مدل ۲۰۲۵ جی کلاس با گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته به‌روز‌شده است و سیستم چهار چرخ متحرک با تقسیم گشتاور ۶۰-۴۰ به‌صورت استاندارد دارد.

جلو-پنجره
تیم مرسدس استایل کلاس G را با سپرهای اصلاح شده جلو و عقب و جلو پنجره جدید به روز کرد. همچنین تزئینات ستون A جدید و اسپویلر لبه‌ای روی سقف برای غلبه بر باد بهتر وجود دارد. این تغییرات به هر دو نوع G-Class مربوط می‌شود و باید به کمی ساکت شدن کابین کمک کند.
ارتفاع خودرو به نسل قبل شباهت دارد و زاویه‌های ورود و خروج خودرو به ترتیب ۳۰ و ۳۱ درجه باقی مانده است.

فضای داخلی مرسدس بنز جی

مرسدس بنز جی

مرسدس بنز جی

مرسدس بنز جی

در داخل کلاس G، مشتریان از فناوری های بیشتری برخوردار خواهند شد. 25 G550 و G63 هر دو دارای سیستم رسانه‌ای سرگرمی MBUX است و به سرنشینان آفرود مواردی مانند موقعیت خودرو، ارتفاع، زاویه‌ی فرمان و دما را روی صفحه‌نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی و دسته‌ی ابزار دیجیتال نمایش می‌دهد و شخصی‌سازی نمایشگر را ممکن می‌کند.
از دیگر ویژگی‌های جی کلاس ۲۰۲۵ می‌توان به مجموعه‌‌ تجهیزات ایمنی به‌عنوان بخشی از پکیج استاندارد Driver Assistance که شامل کروز کنترل تطبیقی، نظارت بر نقاط کور و تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی می‌شود، اشاره کرد. برای کمک به پارک‌کردن، یک دوربین ۳۶۰ درجه در بالای خودرو تعبیه شده است.
از قیمت بنز جی کلاس سال ۲۰۲۵ هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست.

مرسدس بنز جی کلاس ۲۰۲۵

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: خودروبرچسب‌ها: , ,
تاریخ انتشار:19 فروردین, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

سه × 2 =