شاید تصور بسیاری از مردم ایران از کشور تانزانیا، با تصاویر زیر 180 درجه فرق دارد. بسیاری از ما کشور تانزانیا را با طبیعت بکر و حیات وحش آن از شیر و پلنگ گرفته تا فیل، آهو و گوزن می‌شناسیم. اما این تمام ماجرا نیست…

تانزانیا از دشت‌های وسیع سرنگتی گرفته تا قله سفیدپوش کوه کلیمانجارو، کشوری با زیبایی‌های طبیعی شگفت انگیز و حیات وحش فراوان است. ویژگی‌های شگفت‌انگیز محیطی این کشور، مراکز شهری سازمان‌یافته و مردمی مهربان، آن را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد تعطیلات در قاره آفریقا تبدیل کرده است. دوستداران تجمل و لاکچری، مکان‌های بسیار خوبی برای اقامت در این کشور پیدا می‌کنند که دسترسی آسان به شهرهای بزرگ و مناطق با زیبایی‌های طبیعی را نیز فراهم می‌کند.

معرفی 6 هتل و اقامتگاه لاکچری در کشور تانزانیا

Zuri Zanzibar Hotel

 
زوری که درست در کنار یکی از بهترین سواحل تانزانیا قرار دارد، یک اقامتگاه بوم‌گردی لوکس است، که مکان مناسبی برای مهمانان خاص محسوب می‌شود. مهمانان می‌توانند مسیرهای جنگلی زیبای نورافشانی را دنبال کنند که به مجموعه‌ای از 55 ویلا با سقف کاهگلی منتهی می‌شود. این ویلاها با چنان دقتی طراحی شده تا سبک یک روستای سنتی آفریقایی را منعکس کنند. مهمانانی که می‌خواهند از حریم خصوصی زیادی لذت ببرند و همچنین دسترسی آسان به ساحل داشته باشند، مطمئناً عاشق اقامت در زوری هستند.

Jabali Ridge

 
این اقامتگاه زیبا و پیچیده در کنار یک تپه ساخته شده است و مناظر خیره‌کننده‌ای را در سرتاسر بیابان وسیع پارک ملی روها برای مهمانان فراهم می‌کند. این اقامتگاه به‌گونه‌ای طراحی شده است که به طور یکپارچه با محیط طبیعی بکر خود ترکیب می‌شود و مکانی بسیار ویژه برای اقامت در حین گذراندن وقت در گوشه‌ای از جهان است. لذت تماشای مناظر خیره‌کننده طلوع خورشید شما را وادار به انتخاب این هتل می‌کند.

Elewana Arusha Coffee Lodge

 
دوست داران قهوه می‌توانند یکی از 30 خانه مزرعه‌ای، که در میان مزارع قهوه قرار گرفته‌اند را انتخاب کنند. این اقامتگاه دارای اسپا، چندین رستوران مختلف و یک استخر سرپوشیده با گرمای ملایم است. علاوه بر شروع یک سفر ماجراجویی در سافاری لیقا، مهمانان می‌توانند تور یکی از بزرگ‌ترین قهوه‌خانه‌های آفریقا را نیز ترتیب داده، و در عین حال از مناظر کوهپایه‌های کوه Meru لذت ببرند‌. ضمنأ کسانی که به دنبال آرامش و ماساژ منحصر به فرد هستند، پیشنهاد می‌شود که مدتی در اسپای Peaberries  استراحت کنند.

Diamonds Star of the East

 
مهمانانی که یکی از یازده ویلا بزرگ را در Diamonds Star of East رزرو می‌کنند، با یک پناهگاه خصوصی و منحصر به فرد و همچنین مجموعه‌ای از امکانات مجلل مانند یک استخر شنای خصوصی و یک تراس مبله شکیل، پذیرایی خواهند شد. در اینجا شما تنها پنج دقیقه با سواحل معروف Nungwi فاصله دارید و می‌توانید از پاسیو سرپوشیده خود از شکوه غروب آفتاب لذت ببرند. از دیگر امکانات لوکسی که از مهمانان پذیرایی می‌شود، یک ساحل خصوصی و یک سرویس پیشخدمت شخصی است.

Four Seasons Safari Lodge Serengeti

 
اقامتگاه مجلل Four Seasons Safari Lodge Serengeti که در داخل پارک ملی سرنگتی واقع شده است، خلوتگاهی ایده آل برای افرادی است که به دنبال تجربه‌ای جادویی و فرصتی برای همرنگ شدن با طبیعت هستند. طراحی این لژ منعکس کننده سبک معماری معاصر آفریقایی و چشم انداز اطراف است و مرکز آن یک خانه دو طبقه باشکوه است که میزهای غذاخوری در فضای داخلی و خارجی را فراهم می‌کند. این قسمت‌های غذاخوری و همچنین استخر بی‌نهایت بزرگ در کنار مناظری شگفت‌انگیز از حیواناتی مانند فیل‌ها، گله‌های بوفالو و . . . از ویژگی‌های این هتل شگفت‌انگیز به حساب می‌آید. در اینجا 12 سوئیت بزرگ دارای استخرهای بی‌نظیر، و پنج ویلا با استخر خصوصی وجود دارد.

Kirawira Luxury Tented Camp

 
منحصر به فرد ترین مکان سافاری در کشور تانزانیا، کمپ چادری Kirawira، محسوب می‌شود. این مکان که برای بازتاب کمپ‌های شکار دوران استعمار طراحی شده است، درست در کنار راهروی غربی پارک ملی سرنگتی قرار دارد.
این کمپ فوق‌العاده منحصر به فرد دارای یک چادر مرکزی زیبا است که با فرش‌های ایرانی، مبلمان عتیقه، گرامافون، جعبه‌های مسافرتی چرمی، صندلی‌های گهواره‌ای حکاکی‌شده و چوب‌های تیراندازی برنجی معتبر تزئین شده است.
مهمانان می‌توانند وعده‌های غذایی خود را در چادرهای غذاخوری دوقلوی شیک، که دارای مبلمان زیبا، دستمال‌های نشاسته‌ای ترد، چینی طرح‌دار آبی و سفید هستند، میل کنند و کارکنانی با لباس‌های سفید سواحلی منتظرشان خواهند بود. این کمپ دارای 25 چادر بسیار مجلل با فاصله زیاد است که بر روی سکوهای چوبی برافراشته شده و مناظر خیره‌کننده‌ای از دشت را به رخ می‌کشند. هر چادر دارای یک عرشه بسیار جادار و مبله است که راه را به اتاق خوابی منتهی می‌کند که با میز تحریر، فرش و یک تخت بزرگ مبله شده است.

 

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:6 اردیبهشت, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

سه × 3 =